Reklamasjon & retur
Har du ombestemt deg eller er du ikke fornøyd med en vare? Her kan du lese om hva som gjelder for reklamasjon og retur, samt opprette en sak hos vår support.
Ofte stilte spørsmål & svar
Selvfølgelig! Du har alltid 14 dagers angrerett når du handler hos oss, i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning.
Vær imidlertid oppmerksom på at angreretten ikke gjelder for:
- Varer med brutt forsegling
- Matvarer, helsekost eller andre produkter med begrenset holdbarhet
- Produkter med spesielle returvilkår, som hygieneartikler
Vilkår for retur
Vi ønsker at returprosessen din skal være så enkel som mulig! For å kunne returnere en vare må følgende vilkår være oppfylt:
✔️ Varen må omfattes av angreretten
✔️ Du må hente ut pakken din for å kunne benytte angreretten
✔️ Returen må skje innen 14 dager fra du mottok varen
✔️ Returgebyret er 150 NOK og trekkes fra refusjonsbeløpet
Slik returnerer du en vare
Opprett en sak i skjemaet nederst på siden. Returkostnaden trekkes automatisk fra refusjonen.
Send varen tilbake i original stand. Dersom varen er håndtert mer enn nødvendig, kan en kompensasjon for verditap påløpe.
Viktig å merke seg
Returer kan ikke sendes med postoppkrav eller etterkrav.
Hvis varen ikke har kommet tilbake til oss innen 14 dager etter at du har gitt beskjed om returen, anses kjøpet som akseptert.
- Matvarer kan naturlig variere i farge, smak, konsistens og utseende avhengig av høsting, batch og råvarenes egenskaper. Siden økologiske produkter ofte sorteres for hånd, kan det også forekomme skall, kjerner og plante-rester – helt naturlige elementer som ikke påvirker kvaliteten.
- Matvarer påvirkes også raskt av ytre faktorer som lys, kulde og varme. Det er derfor viktig å oppbevare produktet i henhold til anbefalingene for å bevare kvaliteten.
- Vi tar forbehold om at produkters utseende i virkeligheten kan avvike fra produktbilder på nettsiden og i markedsføringsmateriell.
Dersom du derimot mistenker at det er noe galt med produktet – for eksempel hvis det er skadet eller avviker unormalt mye fra det forventede – kan du sende inn en reklamasjon. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice, så hjelper vi deg videre!
Vilkår for reklamasjon:
- Kunden skal forsikre seg om at produktet er i orden ved levering.
- Reklamasjonen må skje innen 14 dager fra mottak av varen.
- Kunden må ha produktet og emballasjen fysisk tilgjengelig, da vi kan trenge batchnummer og annen dokumentasjon.
- Hvis produktet kastes før reklamasjonen er avsluttet, godkjennes ikke reklamasjonen.
- Kunden må ha oppbevart varen i henhold til anbefalingene for det aktuelle produktet.
- Vi forbeholder oss retten til å undersøke produktet fysisk før vi avgjør om det er en feil eller ikke.
- Hvis det etter undersøkelse fastslås at det ikke er feil på varen, står kunden for returfrakten på 59 kr.
- Kunden kan kontakte kundeservice for å få en returetikett.
Slik reklamerer du en vare:
- Opprett en sak i skjemaet nedenfor.
- Alle felt, inkludert bilder, må være utfylt for en fullstendig reklamasjon/retur.
- Oppdager du skaden hos utleveringsstedet? Be dem notere det og reklamer direkte på stedet.
- Har du allerede hentet ut pakken? Kontakt oss innen 14 dager og legg ved bilder.
Mangler du en vare?
- Hvis en vare i bestillingen din er utsolgt, kan den ha blitt fjernet. Dette skal være notert på følgeseddelen i pakken, og en refusjon skjer via vår partner Walley innen 30 dager.
- Hvis det ikke finnes en slik notering, kontakt vår support.
- Husk å alltid ta vare på følgeseddelen som følger med pakken.
Har du fått feil produkt?
- Ta et bilde og kontakt oss innen 14 dager.
- Produktet må være i uåpnet emballasje for at vi skal kunne sende en erstatningsvare.
- Hvis emballasjen er brutt, anses bestillingen som godkjent.
Har du mottatt noen andres bestilling?
- Kontakt vår support så snart som mulig, slik at vi kan rette opp feilen.
- Produktene må returneres i uåpnet emballasje for at vi skal kunne sende riktige varer til deg.
Har du spørsmål om betaling eller tilbakebetaling?
Kontakt Walley direkte:
Telefon: +47 22 41 14 55E-post: hello@walley.no
Åpningstider:
- Mandag – fredag: 08:00–18:00
- Lørdag: 10:00–16:00
- Søndag: 10:00–15:00
Send inn en reklamasjon eller en forespørsel om retur
* Alle felt, inkludert bilder, må være utfylt for at reklamasjonen eller returen skal være fullstendig.