Kjøpsvilkår

Disse generelle vilkårene "kjøpsvilkårene" gjelder når du som forbruker "kunden" legger inn en bestilling via rawfoodshop.se og tilhørende sider, "nettsiden" Avtale inngås mellom deg og Rawfoodshop Scandinavia AB - organisasjonsnummer 556857-3165 ("Rawfoodshop"). Detaljert kontaktinformasjon og annen informasjon om Rawfoodshop finner du på nettsiden. Vilkårene gjelder kun for kunder som er forbrukere og som bestiller via nettsiden.

Nettstedet, så vel som alt innhold på det, eies av Rawfoodshop eller dets lisensgivere. Informasjonen er beskyttet av blant annet immaterielle rettigheter og markedslover. Dette betyr at varemerker, firmanavn, produktnavn, bilder og grafikk, design, layout og informasjon om varer, tjenester og annet innhold ikke kan kopieres eller brukes uten skriftlig godkjenning fra Rawfoodshop.

Rawfoodshop tar forbehold om sluttsalg og eventuelle bilde- og skrivefeil på Nettsiden, for eksempel feil i produktbeskrivelse eller teknisk spesifikasjon, feilpriser og prisjusteringer (som endrede priser fra leverandører, valutaendringer) eller feilinformasjon om hvorvidt en vare er på lager. Rawfoodshop har rett til å korrigere slike feil og til å endre eller oppdatere informasjonen når som helst. Dersom det er lagt inn feil pris på en vare som kunden har bestilt, vil Rawfoodshop varsle kunden om dette og avvente Kundens godkjenning av korrigert pris før Rawfoodshop fortsetter med bestillingen.

All bildeinformasjon på nettstedet skal kun ses som illustrasjoner. Slike illustrasjoner kan ikke garanteres å gjenspeile antall varer kunden vil motta eller eksakt utseende, funksjoner eller opprinnelse til varen. Rawfoodshop er ikke ansvarlig for informasjon på nettstedet som kommer fra en tredjepart.

  • Kampanjer & tilbud

    Rawfoodshop kan fra tid til annen tilby kampanjer på nettstedet som kan ha gunstigere vilkår enn det som fremgår av disse vilkårene. Disse gunstigere betingelsene gjelder så lenge kampanjen er aktiv og for de spesifikke varene som er spesifisert av Rawfoodshop i forbindelse med kampanjen.

    Rawfoodshop forbeholder seg retten til å trekke tilbake slike kampanjer når som helst. I tilfelle avslutning eller kansellering av en kampanje, gjelder disse vilkårene uten endringer. Tilbud på spesifikke varer på Nettsiden er gyldige i en begrenset periode og så lenge lageret rekker.

    Ved bestilling via nettsiden gjelder prisene oppgitt på nettsiden. Prisene er oppgitt i svenske kroner og inkluderer mva for forbrukere. Logger du inn som bedrift/forhandler vises prisene f.eks. mva. Prisene inkluderer ikke betaling og fraktkostnader, som er oppført separat.

    OBS! Det er ikke mulig å kombinere flere rabattkoder.

  • Avtale & Ordre
    • For å bestille på Nettstedet må Kunden være 18 år og bosatt i Norge.
    • Bor du i for eksempel Norge, må du bestille fra www.rawfoodshop.no
    • I følge svensk lov aksepterer ikke Rawfoodshop kredittkjøp for personer under 18 år.
    • Rawfoodshop forbeholder seg retten til i enkeltsaker å avslå eller endre en kundes bestilling (for eksempel dersom kunden har oppgitt uriktige personopplysninger og/eller har betalingsklager). For å foreta et kjøp via Nettstedet, må Kunden godta Vilkårene.
    • Ved å gjennomføre kjøpet aksepterer kunden vilkårene og forplikter seg til å følge vilkårene og betingelsene i sin helhet, samt samtykker i at han har lest informasjonen om personopplysninger og samtykket til bruk av personopplysninger og informasjonskapsler i henhold til Rawfoodshops personvernerklæring .
    • Kjøpsavtale inngås først når Rawfoodshop har bekreftet Kundens bestilling og Kunden har mottatt informasjon om bestillingen fra Rawfoodshop på e-post.
    • Rawfoodshop inviterer Kunden til å lagre denne ordrebekreftelsen for eventuelle kontakter med Rawfoodshop kundeservice. Hvis bestillingen kanselleres, vil Rawfoodshop refundere alle betalinger gjort av kunden eller dets debet- eller kredittkortselskap i forbindelse med bestillingen.

    Hvis du mottok bestillingen din, men en vare manglet
    Mangler du en vare i bestillingen din som er tom, må dette noteres på følgeseddelen som du mottar i pakken. Da er det også foretatt en justering av betalingen din til beløpet på varen og du vil bli refundert via vår partner Walley. Hvis ingen merknad er inkludert på følgeseddelen, vennligst kontakt support@rawfoodshop.se.

    MERK FØLGENDE! Hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelsen etter at du har lagt inn bestillingen, vennligst sjekk postkassen/spamposten din!

  • Betalingsmåter Privatperson

    For å gjøre handleopplevelsen din enda mer behagelig tilbyr vi en rekke populære betalingsmetoder.Vi aksepterer mange forskjellige betalingsmetoder og vi streber etter å tilby de mest populære og sikreste metodene i ditt land.

    Du kan se betalingsmetodene som er tilgjengelige i landet ditt under bestillingsprosessen.

    Walley Checkout

    I samarbeid med Walley tilbyr vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle viktige betalingsmåter i én og samme løsning – velg mellom Direkte bank- og kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsmulighetene kan variere over tid). Du bestemmer hvilken betalingsmetode du vil bruke i kassen, før du bekrefter kjøpet.

    Faktura eller delbetaling betyr at du mottar varene før du betaler. Du kan da velge å enten betale hele beløpet på en gang eller dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoene kan variere og vises på fakturaen eller avdragsmeldingen som er sendt til deg.

    Leveringsmetoder og eventuelle tilleggsgebyrer vises i kassen før du bekrefter kjøpet. Det foretas en kredittsjekk som i noen tilfeller innebærer at det tas en kredittrapport. Ved forsinket eller ikke-eksisterende betaling påløper forsinkelsesgebyr og forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår og betingelser for Walley finner du her: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_NO.pdf og her https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_NO.pdf.

    På my.walley.se kan du se og betale alle dine fakturaer fra Walley.​

    Du kan betale for produktet(e) på de måtene som er angitt på nettstedet på kjøpstidspunktet. Vær oppmerksom på at vilkårene og betingelsene for hver betalingsmetode og også personvernreglene for disse betalingsmetodene kan variere avhengig av leverandøren.

    Vi trekker først betalingen når bestillingen din er sendt fra vårt lager.

    Walley support 
    Hvis du har spørsmål om betalingen eller refusjonen, kan du kontakte Walley direkte på:

    Phone: +46 101 61 01 00
    E-mail: hello@walley.se

    Opening hours:
    Monday – Friday 08:00-18:00
    Saturday 10:00-16:00
    Sunday 10:00-15:00

  • Betalingsmetoder Virksomheter

    Walley Checkout Virksomheter

    I samarbeid med Walley tilbyr vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle viktige betalingsmåter i én og samme løsning – velg mellom kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsmulighetene kan variere over tid). Du bestemmer hvilken betalingsmetode du vil bruke i kassen, før du bekrefter kjøpet.

    Faktura eller delbetaling betyr at du får varene levert før du betaler. Forfallsdatoer kan avvike og fremgå av fakturaen sendt til selskapet. Leveringsmetoder og eventuelle tilleggsgebyrer vises i kassen før du bekrefter kjøpet. Ved forsinket eller ikke-eksisterende betaling påløper forsinkelsesgebyr og forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår og betingelser for Walley finner du her: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_B2B_NO.pdf.

    *Vil du betale med faktura må du identifisere deg med elektronisk bank-ID, dette er for å redusere risikoen for svindel, dog vil du ikke være personlig ansvarlig på fakturaen, men selskapet du har oppgitt som representant vil.

    Du kan betale for produktet(e) på de måtene som er angitt på nettstedet på kjøpstidspunktet. Vær oppmerksom på at vilkårene og betingelsene for hver betalingsmetode og også personvernreglene for disse betalingsmetodene kan variere avhengig av leverandøren.

  • Frakt & levering

    Fraktmetoder

    Posten Bring valgfrit leveringssted 79 NOK - Fri frakt ved ordre over 599 NOK*

    Posten Bring hjemlevering 199 NOK*

    Posten Bring Business Parcel 269 NOK*

    *Forsendelseskostnader legges til for bestillinger over 20kg samt for hjemlevering.

    Du velger fraktmetoden du ønsker i kassen. Dersom pakker skal løses inn, må Kunden gjøre dette innen den tid som er angitt i varselet. Vanligvis 7 dager fra pakken kom. Pakker skal normalt hentes personlig med gyldig legitimasjon. Hvis du bestiller for pakkeboks, må du kanskje også laste ned transportørens app. Dersom du ønsker å forlenge oppholdet til 14 dager bør du kontakte oss eller transportøren så snart som mulig, men vi garanterer ikke at dette er mulig.

    Kunden får alltid et varsel som viser hvor og når pakken skal hentes. Varsling kan skje via e-post, vanlig post og dersom Kunden har oppgitt mobilnummer, også via telefon eller SMS.

    Husk at postkontoret tar et gebyr for å endre mottaker og/eller adresse, så prøv å alltid oppgi riktig adresse ved bestilling. Hvis du ikke gjør dette, må du betale denne avgiften direkte til oss for at vi skal kunne endre.

    Vi tilbyr for øyeblikket ikke levering til Svalbard.

    Leveringstid

    Vi afsender normalt ordrer inden for 2-5* arbeidsdager, afhængigt af hvilken fragtudbyder du vælger*.

    Det kan ta lengre tid i forbindelse med helligdager eller hvis du bor i en del av landet der postgangen tar lengre tid (i utkantstrøk samt den nordlige delen av landet). Ved større kampanjer kan det også ta litt lengre tid. Mindre bestillinger med restnoterte produkter sendes når alle varer er på lager. Vi forbeholder oss retten til å fjerne ev. restnoterte produkter fra ordren. 

    Med mindre annet er spesifikt avtalt og en levering tar mer enn 30 virkedager og dette ikke skyldes deg som kunde, har du rett til å heve kjøpet.

  • Kansellering

    Kansellering av ordre er mulig uten kostnad for kunden frem til det tidspunkt ordren er utført i forbindelse med at vi sender ut ordrebekreftelsen. Kansellering etter at bestillingen er utført er ikke mulig. Du som kunde er i alle tilfeller forpliktet til å motta forsendelsen dersom vi har utført din bestilling.

    Det kan ta opptil 30 minutter før ordrebekreftelsen er sendt til din oppgitte e-postadresse på bekreftelsen. Sjekk at e-posten ikke har havnet i "spam"-boksen din eller søppelbøtta ved en feiltakelse. Dersom du til tross for dette bestiller på nytt før du har mottatt ordrebekreftelsen, regnes dette som en ny ordre og vi kan ikke garantere at vi kan stoppe duplikatbestillinger på grunn av høyt ordrepress. Kontakt oss derfor først på e-post før du legger inn en ny bestilling slik at vi kan sjekke om den har gått igjennom eller ikke.

    Med mindre annet er spesifikt avtalt og en levering tar mer enn 30 virkedager og dette ikke skyldes deg som kunde, har du rett til å heve kjøpet.

  • Uavhentet forsendelse & skadede varer

    Pakken ligger normalt på hentestedet i 7 dager. Om du ikke henter ut pakken innen hentefristen vil den automatisk blir returnert tilbake til oss. Uavhentede pakker omfattes ikke av angreretten. Vi debiterer deg en avgift på 300 kr på pakker som ikke hentes. Dette motsvarer de kostnadene som det har kostet for oss å sende ut pakken, samt få det i retur

    Vær oppmerksom på at du må hente pakken din for å benytte deg av angreretten.

    Dersom varene er skadet ved levering, må du be posten om å merke seg dette og klage på stedet. Dersom du først merker at varene er skadet når du kommer hjem, bør du kontakte oss direkte på support@rawfoodshop.se og ta bilde med mobiltelefonen av skaden og legge det ved e-posten til oss.

  • Angrerett & returer

    Ved kjøp av varer på Nettsiden gjelder alltid 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende forbrukervernlovgivning. Dette betyr at Kunden har rett til å heve kjøpet sitt ved å gi beskjed til Rawfoodshop om dette innen 14 dager etter at Kunden eller Kundens representant har mottatt den bestilte varen (angrefristen).

    Angreretten gjelder ikke for følgende typer varer:

    Varer med brutt forsegling (for eksempel kosttilskudd, kosmetiske produkter, elektronikk, vekter og lignende produkter) varer som raskt kan forringes eller bli for gamle (for eksempel kosttilskudd, helsekost og andre matvarer). Dersom varer som ikke er omfattet av angreretten returneres til Rawfoodshop og kunden ønsker å få varen sendt tilbake til seg, vil kunden bli belastet 150NOK for dette.

    Dersom kunden ikke hører om ny forsendelse innen 30 dager, bortfaller retten til produktet som kasseres. Retur kan ikke gjøres mot oppkrav eller etterkrav. Dersom varene ikke er ankommet Rawfoodshop 14 dager etter varsel om angrerett, anses kunden for å ha akseptert kjøpet.

    Ønsker du å returnere en vare?

    • Sørg for at produktet er av den typen som gjelder under angerretten.
    • Ta kontakt med vår support på support@rawfoodshop.no med overskriften "retur" så hjelper vi deg.
    • Vær oppmerksom på at vi tar en returkostnad på kr 150NOK. 
  • Klager & feil

    Feil ved levering skal rapporteres innen 14 dager etter leveringsdato.

    Ønsker du å reklamere et produkt?

    Siden vi selger mat, må Kunden forsikre seg om at produktet er ok på leveringstidspunktet. Mat påvirkes raskt av ytre faktorer som lys, kulde, varme osv. Mat kan også endre seg i farge, smak, tekstur og utseende avhengig av batch, innhøsting og variasjon.

    Økologiske produkter gjennomgår spesifikk håndtering og mange produkter sorteres for hånd, og derfor kan det naturlig være skrell, frø eller rester fra planten i sluttproduktet. Mindre steinrester og grus kan også forekomme. Dette påvirker ikke kvaliteten på produktene eller dets næringsinnhold.

    Smaken og konsistensen kan også oppleves annerledes enn for eksempel konvensjonelle produkter og avhenger også av batch, sesong og variasjon. Vi kan derfor ikke håndtere reklamasjoner fordi kunden ikke liker smaken, men det må være en åpenbar feil med produktet. Vi forbeholder oss retten til å undersøke kvaliteten på varene med vår leverandør for å avgjøre om det er en feil med varene eller ikke.

    Fargene/utseendet på våre kjøkkenapparater og utstyr, samt på produkter (mat) kan skilles på bildet og i virkeligheten. Dette kan skyldes ulike lysinnstillinger i forbindelse med fotograferingen, derfor tar vi forbehold om at fargen sannsynligvis ikke stemmer helt som i virkeligheten.

    Vær oppmerksom på at vi har opptil 30 dager på å behandle klager.

    Ønsker du å reklamere en vare?

    • Du bør kontakte oss med klagen din innen 14 dager etter at du har fullført kjøpet.
    • Ta kontakt med vår support på support@rawfoodshop.no med overskriften "klagen". så hjelper vi deg.
    • Feste beskrivelse av feilen samt bilde og batchnummer på produktet du ønsker å klage på. 
    • Kontakt oss for å få returseddel. Hvis det er feil på produktet, står vi for returfrakten.

    Det mangler en vare i bestillingen din.

    Vi forbeholder oss retten til å fjerne ev. restnoterte produkter fra ordren. Dette må da merkes på ordrebekreftelsen din og refusjon skjer automatisk via walley.

  • Refusjon

    Refusjon gjøres innen 30 dager. Walley håndterer våre betalinger og refunderer deg som kunde. Hvis det tar tid, kontakt dem direkte. Vi forbeholder oss retten til å fjerne ev. restnoterte produkter fra ordren. Dette må da merkes på ordrebekreftelsen din og refusjon skjer automatisk via walley.

    Walley support 
    Hvis du har spørsmål om betalingen eller refusjonen, kan du kontakte Walley direkte på:

    Phone: +46 101 61 01 00
    E-mail: hello@walley.se

    Opening hours:
    Monday – Friday 08:00-18:00
    Saturday 10:00-16:00
    Sunday 10:00-15:00

  • Våre produkter

    Våre produkter er ikke ment å forebygge, behandle eller kurere noen sykdom/alvorlig sykdom.

  • Force Majeure

    Rawfoodshop er fritatt for straff for manglende oppfyllelse av visse forpliktelser etter denne avtalen, dersom svikten er begrunnet i en formildende omstendighet som beskrevet nedenfor og omstendigheten hindrer, hindrer eller forsinker oppfyllelsen.

    Unntakende omstendigheter inkluderer handlinger eller unnlatelser fra myndigheter, ny eller endret lovgivning, konflikt på arbeidsmarkedet, blokade, brann, flom, sabotasje eller storulykke. Force majeure omfatter myndighetsvedtak som påvirker marked og produkter negativt, for eksempel vedtak om varseltekster, salgsforbud etc. eller unormal nedgang i markedet.

  • Tvister

    Tvister i disse kjøpsbetingelsene som ikke kan løses mellom partene eller Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), eller tilsvarende organ i hvert land, må avgjøres ved en svensk domstol, Malmö Tingsrätt, da selskapet Rawfoodshop er basert i Sverige.

Logg inn
Fikk du rett?